دانستنی های تجارت ایران

هر آن چه که درباره شرکت های فعال در حوزه تجارت باید یدانید.

دانستنی های تجارت ایران

هر آن چه که درباره شرکت های فعال در حوزه تجارت باید یدانید.

  • ۰
  • ۰

اگر سوالاتی درباره طلاق دارید وارد صفحه درستی شده اید. در اینجا ما قصد داریم به سوالات پرتکراری که از ما می شود با کمک یک وکیل طلاق پاسخ دهیم.

وکیل طلاق

 

انواع طلاق از نظر وکیل طلاق چیست؟

از نظر وکیل طلاق، طلاق انواع مختلفی دارد. طلاق از طرف مرد، طلاق از طرف زن و طلاق توافقی.

در مورد طلاق از طرف مرد اشاره کردیم که مرد حق دارد زن خود را هر زمانی که خواست و به هر دلیلی طلاق دهد. 

طلاق از طرف زن به راحتی امکان پذیر نیست و زن باید با ارائه دلایلی که شاید مورد پذیرش دادگاه واقع شود و شاید هم نه نسبت به انجام این کار اقدام کند.

طلاق توافقی به این صورت است که زن و مرد با یکدیگر به توافق می رسند که از یکدیگر طلاق بگیرند و سر همه موارد مانند حق و حقوق مالی زن و حضانت فرزندان به توافق می رسند و با تنظیم دادخواست و ارائه آن به دادگاه مراحل طلاق خود را به انجام می رسانند.

سوالاتی از وکیل طلاق 

عده در طلاق به چه معناست؟

 به گفته وکیل طلاق زمانی که یک زن به سبب طلاق ویا مرگ شوهرش تنها می شود باید انتظار بکشد وجایز نیست در این مدت  با دیگری ازدواج کند.

آیا هر یک از زوجین پس از درخواست طلاق توافقی می توانند از درخواست خود عدول کنند؟

بله. زوج یا زوجه یا هر دو می توانند تا قبل از آخرین جلسه دادگاه که منجر به صدور حکم می گردد از نظر خود عدول نمایند؛ یعنی پشیمان شده و دادخواست خود را پس بگیرند و در واقع از دادگاه بخواهند که آن را نادیده تلقی نماید.

سوال سوم: آیا بعد از گواهی عدم امکان سازش، مرد در دادن طلاق توافقی و یا جلوگیری از آن دخیل است و اختیاراتی دارد؟

پاسخ وکیل طلاق : اگر در حکم صادره، طلاق از نوع خلع یا طلاق توافقی باشد و از سوی مرد ضمن عقد وکالت بلاعزل به زوجه داده شده باشد، فقط زن می تواند با مراجعه به محضر و اجرای صیغه طلاق خود را مطلقه نماید. شوهر در چنین شرایطی نمی تواند مانع طلاق شود.

آیا استخدام یک وکیل طلاق ضرورت دارد؟

البته همانطور که همه می دانیم به دلیل اینکه مردان به راحتی می توانند برای طلاق اقدام کنند و همسر خود را طلاق دهند زنان از چنین حقی برخوردار نیستند.

بنابراین در چنین شرایطی خانم ها نیاز بیشتری برای مشورت و یاری گرفتن از یک وکیل طلاق احساس می کنند. همچنین برای گرفتن حق و حقوق مالی خود از شوهر ممکن است دچار دردسر شوند 

پس توصیه می شود که خانم ها حتما از یک وکیل طلاق در این پروسه یاری جویند.

وکیل طلاق از طرف زن

گروه حقوقی شهرداد آماده خدمت رسانی به شما است. شما می توانید به راحتی با نصب اپلیکیشن شهرداد با وکلای حاضر در این مجموعه مشورت کنید و مشکل خود را مطرح کنید.

 

نظرات (۱)

سایت شما عالی بود

امیدوارم موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی